Monday, April 12, 2010

Cadangan pertambahan penghuni RYA ?















Meskipun permintaan semakin bertambah untuk menghantar anak-anak yatim dan kurang bernasib baik untuk ditempatkan di sini, pihak kami tidak lagi berupaya menampung keperluan tersebut. Kini penghuni anak-anak di RYA seramai 66 orang. Pihak kami tidak lagi bercadang menambah bilangan pelajar melebihi 70 orang. Dengan tenaga kerja yang ada dan keperluan perbelanjaan operasi dalam menguruskan pusat ini yang memerlukan kos sekitar RM30K sebulan, pihak kami tidak bercadang menambah lagi bilangan pelajar.

Pihak kami walaubagaimana pun akan sentiasa meneliti latarbelakang pelajar baru untuk kes-kes yang sangat mendesak terutama yang melibatkan soal akidah anak-anak, pihak kami masih terbuka kepada keadaan seperti ini.

Disebabkan kos operasi yang tinggi, perbelanjaan pembangunan kemudahan pelajar seperti bangunan asrama, dewan makan serta bangunan pembelajaran tahfiz berjalan agak perlahan. Namun begitu pihak kami sangat berterima kasih kepada semua penyumbang yang bermurah hati memberi sumbangan dalam apa jua bentuk sekali pun demi memastikan kebajikan anak-anak penghuni RYA mendapat pembelaan yang sewajarnya. Semoga Allah jua membalas jasa kalian.

No comments: