Thursday, November 12, 2009

Rumah Yakin Al-Wadi terima sumbangan QMC

9 November 2009, Rumah Yakin Al-Wadi, sekali lagi dikunjugi tetamu, Encik Ismail yang membawa hajat dari rakan-rakannya dengan membawa sumbangan ikhlas dari saudara Muslimin/ Muslimat dari Queen’s Malay Club (QMC) Belfast, Ireland. Wakil dari QMC datang memberi sumbangan sebanyak £2810 yang masih belum ditukar. Jika mengikut nilai tukaran semasa dalam ringgit Malaysia, jumlahnya adalah sebanyak M15,730.38.





Foto di atas, Encik Ismail menyampaikan sumbangan dari QMC kepada Ustaz Daud sambil diperhatikan oleh beberapa orang anak-anak Rumah Yakin Al-Wadi (RYA) didepan dewan makan dan ruang belajar anak-anak RYA.


Sumbangan ini menyusul hasil dari lawatan singkat Ustaz Nabir dari Belfast yang melawat RYA sebelum Ramadan 1430H yang lalu. Sebaik kepulangan Ustaz Nabir ke Belfast, beliau melalui QMC telah berjaya mengumpulkan sumbangan sebanyak £2810 sepanjang Ramadan yang lalu. Sumbangan tersebut dikirim melalui seorang rakan yang kebetulan pergi kesana selepas raya puasa yang lalu.


Mengikut Ustaz Daud, sumbangan ini akan digunakan untuk menyelesaikan beberapa kerja yang masih tertangguh seperti pendawaian lampu, kerusi meja dan menyediakan beberapa peralatan keperluan pembelajaran anak-anak disana yang kini seramai lebih 60 orang.


Dalam lawatan singkat itu Encik Ismail bersama Isteri Puan Shukryah berkesempatan dibawa melawat asrama perempuan disana.


Suatu pemandangan yang menarik perhatian beliau adalah katil-katil anak-anak perempuan RYA. Ustaz Daud menambah katil ini adalah hasil kreativiti beliau bersama dengan pekerjanya, disediakan untuk kemudahan anak-anak disini menginap. Ustaz Daud menambah lagi tilam ini adalah hasil sumbangan individu yang bersimpati. Katil tu nampak cukup teguh malah lebih teguh dari yang dibeli di kedai yang harganya sekitar RM500.





Mengakhiri pertemuan yang singkat ini, Ustaz Daud merakamkan ucapan berbanyak terima kasih kepada Ustaz Nabir serta rakan-rakan dari QMC Belfast yang begitu perihatin membantu RYA. Doa beliau semoga amal jariah dari rakan sekalian mendapat imbuhan yang setimpal dan mendapat laba berganda dari Allah SWT.


No comments: